Ungdomsholdturnering

Har du lyst til at spille badminton i weekenderne sammen med kammerater på et hold? Ungdomsholdturneringen er en super måde at få spillet nogle kampe på, og så udvikler du dit spil via disse kampe.

HOG Badminton opfordrer derfor alle vores ungdomsspillere til at være med i holdturnering som også giver den sociale dimension.

Om holdturnering

Et ungdomshold består af fire-seks spillere. Holdet sammensættes efter niveau, og drenge og piger spiller sammen. Det betyder også, at drenge kan komme til at spille imod piger, og piger imod drenge, når I er ude til kampe.

Holdleder er en eller flere forældre på holdet. Holdlederens opgave er at sikre, at spillerne og deres forældre ved, hvor og hvornår de skal spille holdkampe. Desuden koordinerer holdlederen kampene med holdlederne fra modstandernes hold ude i hallerne.

Holdkampene spilles i weekender

Holdkampene spilles i weekenderne, og varer typisk 2-3 timer afhængig af, hvor mange modstandere dit hold møder. Hvert hold spiller typisk 6 weekender (uge 43, 46, 49, 2, 4, 8, 10) fordelt henover efteråret og vinteren i perioden fra ultimo september til ultimo april.

Efter de indledende runder, går det bedst placerede hold i hver pulje videre til puljevinderkampe. De bedst placerede hold i puljevinderkampene, bliver inviteret til at deltage i den afsluttende spilleweekend kaldet ”Danmarks Bedste Ungdomshold” (én slags Danmarks mesterskab for ungdomshold).

Point

I alle holdkampe i den pointgivende ungdomsholdturnering opnår de deltagende spillere points til ungdomsranglisteklassifikationen. Antallet af opnåede points afhænger af om du vinder eller taber dine kampe, samt niveau på de spillere du eventuelt vinder over. Reglerne for pointtildeling fremgår af det til enhver tid gældende reglement for ungdomsklassifikationen.

Betaling

Klubben betaler for din deltagelse. Hvis dit hold er så dygtigt, at I kvalificerer jer til den afsluttende spilleweekend ”Danmarks Bedste Ungdomshold”, vil der blive opkrævet en vis betaling pr. spiller for deltagelse.

Tilmelding

Vi sender besked ud til alle ungdomsspillere, når det er tid til at du tilmelder dig. Holdene vil efter den interne tilmeldingsfrist bliver sammensat sidst i september.

Mere information om DGI’s Holdturnering

Spilleplan og resultater på BadmintonPeople

Spørgsmål

Skulle der være spørgsmål til holdturneringen, er i velkomne til at kontakte Helle Almind 6155 7924.

HOG Badminton    |    Ådalsvej 94    |    8382 Hinnerup     |    Tlf. 86985530